12 Bewezen Online Marketing Tactieken om uw bedrijf te laten groeien

Als Organisatie weet u hoe belangrijk het is om uw merk, producten en diensten onder de aandacht te brengen; en een van de beste manieren om te concurreren voor klanten en om een winstgevend bedrijf te laten groeien is met online marketing.

Maar met zo veel informatie die er is, kan het overweldigend zijn om te weten waar te beginnen. De volgende tactiek beschrijft de basisprincipes waarmee u aan de slag kunt om een solide online marketingstrategie voor uw kleine bedrijf te ontwikkelen.

  1. Zorg voor een goede website
  2. Bepaal uw doelmarkt
  3. Stel haalbare doelen
  4. Stel een duidelijke merkidentiteit op
  5. Google Mijn Bedrijf
  6. Zoekmachine Optimalisatie
  7. Google Advertenties / Betaald Per Klik
  8. Sociale Media Marketing
  9. E-mail Marketing
  10. Inhoud Marketing

1) Zorg voor een goede website

De dagen van telefoonboeken zijn al lang voorbij. Mensen gaan naar het web om te zoeken naar bedrijven, producten, diensten, reviews en meer. Als iemand wil zoeken naar iets wat u aanbiedt of naar uw bedrijfsnaam, wilt u opduiken – en niet zomaar opduiken – maar opduiken en een goede eerste indruk maken.

In veel gevallen zal uw website uw eerste contactpunt zijn met potentiële klanten. U wilt dat uw website schoon, overzichtelijk en gemakkelijk te navigeren is en, nog belangrijker, bezoekers motiveert om zaken met u te doen.

  • Functioneel en merkgebonden zijn
  • Duidelijke en beknopte inhoud hebben
  • Publiceer betrouwbare, nuttige inhoud die relevant is voor uw doelpubliek
  • Maak het gemakkelijk om contact op te nemen met uw bedrijf op elke pagina
  • Volg de statistieken van uw website om problemen en kansen op te sporen
  • De sleutel tot het converteren van websitebezoekers in klanten is het hebben van een gerichte call-to-action (CTA) voor elke pagina om hen aan te zetten tot een specifieke actie, zoals het inschrijven voor een nieuwsbrief, het aanvragen van een offerte, contact opnemen via telefoon of formulier, enz.

Dit betekent niet dat je veel geld moet neertellen voor website ontwerp. Vandaag de dag zijn er veel template website ontwerpen die kosteneffectief, zoekmachine vriendelijk en bieden aantrekkelijke ontwerpen voor elke doelgroep.

2) Bepaal uw doelmarkt


De sleutel tot succesvolle online marketing is om ervoor te zorgen dat u de juiste doelmarkten voor uw bedrijf bereikt. Aan het begin van het ontwikkelen van een marketing strategie, identificeert u de specifieke groep mensen die u wilt bereiken met uw marketing boodschap.

Het targeten van een specifieke markt betekent niet dat u mensen uitsluit die niet aan uw criteria voldoen. Door een specifieke groep te identificeren die meer kans maakt om uw producten of diensten te kopen, kunt u betere communicatie, effectievere merkboodschappen en gerichte marketingeuro’s ontwikkelen.

Kijk naar uw huidige klantenbestand
Kies specifieke demografische groepen om u op te richten
Overweeg de psychologie van uw doelgroep
Bekijk uw concurrentie
Analyseer uw product/dienst
Evalueer of het doel zinvol en praktisch is
Splits uw doelgroep niet te veel uit! Vergeet niet dat u meer dan één nichemarkt kunt hebben.

3) Stel haalbare doelen


Begin met het stellen van haalbare doelen en bepaal of deze realistisch zijn. SMART (specific, measureable, achievable, relevant and timely) doelen stellen kan u helpen gefocust te blijven en u op koers te houden om ze te bereiken.

U zult een evenwicht willen vinden. Stel genoeg doelen om zinvolle vooruitgang te boeken, maar niet zo veel dat je je overweldigd voelt. U kunt 1-2 doelen stellen voor elk van uw belangrijkste marketinginitiatieven of u kunt doelen stellen op basis van prioriteiten die specifiek zijn voor uw marketingstrategie.

Succes komt met een goede planning; maak een blauwdruk, volg deze, stel hem bij, werk hem bij, en ga er steeds weer naar terug.

4) Stel een duidelijke merkidentiteit op
Elk bedrijf heeft een merkidentiteit nodig. Het is echter belangrijk op te merken dat merkidentiteit niet hetzelfde is als uw merk. Uw merk is de relatie tussen uw bedrijf en uw publiek – de emotionele band die een persoon heeft met uw producten, diensten en organisatie.

Uw merkidentiteit is het consistente, zichtbare, tastbare gezicht van uw merk dat de ideeën achter uw merk weergeeft – de logo’s, kleuren, typografie, verpakking, geluiden, geuren, aanraking en berichtgeving. Merkidentiteit is een aanvulling op en een versterking van de merkreputatie om nieuwe klanten aan te trekken en klanten te behouden.

Omdat klanten en potentiële klanten zich met uw merk willen identificeren, wilt u een duidelijke merkidentiteit creëren die op hen is gericht.

5) Google Mijn Bedrijf


Google Mijn Bedrijf geeft bedrijfseigenaren de controle over wat er in de zoekresultaten wordt getoond voor hun bedrijfsnaam. Het is voordelig voor elk bedrijf om gebruik te maken van deze gemakkelijke en gratis service waarmee u:

Belangrijke bedrijfsinformatie indexeren en weergeven
Communiceren met klanten en potentiële klanten
Online reviews en reputatie beheren
Bedrijfsfoto’s plaatsen en door gebruikers gemaakte foto’s en inhoud verwerven
Inzichten van klanten bekijken over hoe ze uw bedrijf hebben gevonden via zoekopdrachten
Google Posts toevoegen om nuttige informatie te markeren en te delen, wat een waardevolle boost geeft ten opzichte van uw concurrenten.


6) Zoekmachine optimalisatie SEO


Het doel van SEO is om uw website op pagina 1 van zoekmachine resultaten te krijgen voor uw producten en diensten wanneer potentiële klanten daar naar op zoek zijn. Elke ondernemer zou moeten investeren in een zoekmachine optimalisatie strategie.

Wist u dat organische zoekopdrachten de grootste drijfveer van het verkeer met 51%, in vergelijking met 10% van het verkeer van betaald zoeken, 5% van sociale, en 34% van alle andere bronnen.

Wanneer goed gedaan, SEO is een van de meest kosteneffectieve marketing strategieën die er zijn en kan uw bedrijf te verbinden met de juiste klanten. Maar een goede SEO vereist tijd, inspanning en know-how:

ON-PAGE SEO VERWIJST NAAR ACTIVITEITEN OP UW WEBSITE:

  • Leer waar uw klanten daadwerkelijk naar zoeken
  • Onderzoek en kies het juiste trefwoord voor uw pagina
  • Analyseer Google-resultaten voor die trefwoord zin om te ontdekken wat werkt voor die sites
  • Maak pagina’s die geoptimaliseerd zijn voor zoekopdrachten
  • Optimaliseer de inhoud om aan te sluiten bij de intentie van de gebruiker die de zoekvraag beantwoordt
  • Creëer deelbare inhoud die links, citaten en versterking verdient
  • Gebruik om een logische structuur te creëren
  • Optimaliseer metatags, H1 headers en beschrijvingen
  • Gebruik korte, beschrijvende URL’s
  • Link intern tussen relevante posts en pagina’s
  • Laat de inhoud van uw pagina er geweldig uitzien


TECHNISCHE SEO IS HOE GOED DE SPIDERS VAN ZOEKMACHINES DE INHOUD VAN UW WEBSITE KUNNEN CRAWLEN, INTERPRETEREN EN INDEXEREN
Zorg ervoor dat uw website toegankelijk is voor zowel zoekmachines als mensen
Zorg ervoor dat uw website snel laadt
Test of je website mobiel-vriendelijk is
Installeer een SSL certificaat
Maak een sitemap
Upload een robots.txt bestand


OFF-PAGE SEO VERWIJST NAAR ACTIES DIE BUITEN UW EIGEN WEBSITE WORDEN ONDERNOMEN OM DE RANKING IN ZOEKMACHINES TE BEÏNVLOEDEN
Bouw kwalitatieve backlinks van andere websites naar uw website
Sociale media marketing
Gast bloggen
Gelinkte en ongelinkte merkvermeldingen
Invloedrijke marketing
Het is belangrijk om erop te wijzen dat SEO geen vaste-en-vergeet-het-strategie is, zoekmachine algoritmen fluctueren voortdurend, de positie van concurrenten kan verbeteren in de zoekresultaten, en uw website backlinks nummers veranderen de hele tijd.

7) Google Ads / Betaald Per Klik (PPC)


Het plaatsen van gerichte advertenties direct in de voorkant van uw ideale klanten wanneer ze op zoek zijn naar wat u te bieden heeft is een trefzekere manier om uw marketing euro’s te maximaliseren. Gemiddeld maken bedrijven 3 euro omzet voor elke 1,60 euro die ze uitgeven aan Google Ads en PPC bezoekers hebben 50% meer kans om te kopen dan organische bezoekers.

Een Google Ads-campagne kan een kosteneffectieve marketingtactiek zijn; u betaalt alleen wanneer iemand op uw advertentie klikt of ernaar belt en u kunt een plafond instellen voor uw dagelijkse uitgaven en totale budget.

Maar het creëren van een effectieve campagne in Google Ads vergt vaardigheid, planning en tijd. U hebt een strategie, trefwoorddoelen, advertentiegroepen, landingspagina’s, het kiezen van het juiste type advertentie en zelfs het perfectioneren van uw call-to-actions nodig om een rendement op uw investering te zien.

PPC-advertenties verschijnen bovenaan in de resultaten en kunnen volgens Google de naamsbekendheid met maar liefst 80% vergroten. Google Ads kan zorgen voor een onmiddellijke zichtbaarheid boost om te helpen verkeer, leads en verkoop te stimuleren totdat u begint met het zien van resultaten van uw SEO-inspanningen.

8) Sociale Media Marketing


Social media marketing helpt uw bedrijf om met uw klanten in contact te komen waar ze al hun tijd doorbrengen, bronnen van verkeer te creëren, en te groeien door middel van branding. Maar het kan ook een tijdstilstand zijn die u een leeg gevoel geeft van middelen en tijd, wat resulteert in een aanwezigheid in sociale media waar uw klanten niet om geven of niets van weten.

TIPS VOOR BETERE RESULTATEN:

  • Stel doelen en definieer de resultaten en hoe deze te meten
  • Onderzoek en identificeer uw ideale klant
  • Kies welke sociale netwerken u het beste kunt gebruiken en waar u uw tijd aan wilt besteden
  • Schrijf betere social media posts – wees authentiek, interessant en bied waarde
  • Besteed aandacht aan inzichten voor de ideale postfrequentie
  • Zorg ervoor dat u uw Facebook-, Twitter-, Instagram-, Pinterest- en LinkedIn-profielen en -content optimaliseert en/of controleert om zichtbare resultaten te behalen
  • Ontwikkel een kalender voor het delen van content in sociale media
  • En onthoud, social media is netwerken niet verkopen


9) E-mailmarketing


Trends komen en gaan, maar e-mail is een blijvertje. En als u uw kleine bedrijf op de markt moet brengen met een krap budget, is e-mailmarketing al lang een eenvoudige, kosteneffectieve manier om inkomsten te genereren wanneer elke euro telt.

Er zijn genoeg gegevens om de voordelen van e-mailmarketingcampagnes te staven: het gemiddelde rendement voor elke euro die u uitgeeft aan e-mailmarketing is een indrukwekkende €38, e-mailmarketing kan de klantenbinding met 29% verhogen en de betrokkenheid met 22% stimuleren.

Het beste van alles is dat het beheren van een e-mailcampagne een stuk eenvoudiger is dan u denkt. Er zijn veel gratis en goedkope software-opties beschikbaar met eenvoudig te gebruiken sjablonen, inschrijfformulieren en integratie met sociale media, plus het kan u helpen abonnees te beheren, klantenlijsten te segmenteren en resultaten bij te houden.

EEN PAAR BASISSTAPPEN OM TE BEGINNEN MET EEN E-MAILMARKETINGPLAN:

  • Bepaal je publiek
  • Stel uw doelen
  • Kies uw inhoud
  • Stel uw verzendfrequentie in
  • Maar je moet het ook laten werken voor je bedrijf.

  • Voeg waarde toe aan uw nieuwsbrieven door ze:

Persoonlijk – maak uw merk menselijk, vind uw unieke stem en houd die aan. Segmenteer uw lijsten en verstuur nieuwsbrieven met inhoudelijke onderwerpen die aansluiten bij wat uw abonnees interesseert.
Informatief – zorg voor nieuwswaardige en interessante inhoud. Kan gaan over uw bedrijf, branche, gemeenschap of gelijkgestemde onderwerpen.
Nuttig – uw klanten hebben het ook druk. Stuur alleen essentiële informatie die ertoe doet.
Interactief – enquêtes, quizzen, wedstrijden, evenementen of webinars waar abonnees aan mee willen doen.
Verleidelijk – speciale aanbiedingen, kortingen en coupons waar uw klanten enthousiast van worden.
Regelmatig contact opnemen via e-mail zorgt ervoor dat uw bedrijf top of mind is, helpt om uw klantenbestand te laten groeien, en bouwt uw reputatie op.

10) Content marketing


De term content marketing is relatief nieuw, maar de praktijk bestaat al een tijdje. Content marketing is een strategische aanpak om waardevolle, relevante en consistente content te creëren en te verspreiden voor een duidelijk gedefinieerd publiek om:

Aandacht te trekken en leads te genereren
Uw klantenbestand uit te breiden
Online verkoop te genereren of te verhogen
De merkbekendheid of geloofwaardigheid te vergroten
Een online gemeenschap van gebruikers aan te spreken
Er zijn veel tactieken om een succesvolle contentmarketingstrategie op te bouwen. Maar in de kern moet uw contentmarketingstrategie antwoord geven op de vraag waarom u content creëert, wie u helpt en hoe u hen zult helpen op een manier die niemand anders kan.

Denk na over wat uw gebruikers willen en hoe ze het willen zien. Verschillende soorten content die je kunt maken zijn:

  • Berichten op Google, sociale media en blogs
  • Video’s
  • Podcasts
  • Whitepapers en Case studies
  • Infographics
  • Webinars
  • Persberichten
  • Artikelen


Maar goede content vergt tijd, inzet en consequente uitvoering. Als u niet de middelen hebt om aan content marketing te besteden, richt u dan op “evergreen” content die niet gedateerd raakt en minder onderhoud nodig heeft. Een goed voorbeeld van evergreen content is dit artikel; sommige details kunnen na verloop van tijd veranderen, maar over het algemeen zijn dit beproefde marketingtactieken die niet snel ergens heen zullen gaan.

11) Publiciteit krijgen

Indien u niet over de marges beschikt om een affiliate programma te rechtvaardigen – zou u publiciteit kunnen verwerven in uw markt, of dit gewoon ernaast doen.

Maar, doe het met een invalshoek.

Als je product uniek is, heb je daar een invalshoek. Maar zelfs als uw product vergelijkbaar is met anderen, kan uw winkel zelf een opmerkelijke winkelervaring hebben. Dat kan je een goede invalshoek geven.

Wees niet bang om gewoon contact op te nemen. Redacteuren zijn actief op zoek naar verhalen.

Pro Tip: Gebruik een persberichtsjabloon om zelf iets op te schrijven. Hoewel een onafhankelijke blog/nieuwsbron het waarschijnlijk niet woordelijk zal gebruiken, geeft het ze een goed startpunt. Plus, het zal u helpen om uw belangrijkste voordelen en verkoopargumenten te identificeren en te verwoorden.

12) Forums

Forums zijn een geweldige plek om te communiceren met uw markt – en kan een fatsoenlijke bron van verkeer voor u ook.

Hoewel schaamteloze promotie op een forum een goede manier is om verbannen te worden, wordt het oprecht behulpzaam zijn en het aanbevelen van uw winkel als een bron (met volledige openbaarmaking) in bepaalde kringen verwelkomd.

Promoot of laat je winkel zien in ongeveer 1 van je 10 berichten. Anders loop je het risico om eraf gehaald te worden, een waarschuwing te krijgen, etc.

Pro Tip: Veel beheerders van forums die gecentreerd zijn rond een productcategorie, bieden je tegen een eenmalige vergoeding een speciale thread aan voor je winkel. Op zijn minst biedt het u een geweldige bron van inzicht in klanten.


Elk product is anders en heeft een aantal aspecten die van invloed zijn op hoe u het op de markt moet brengen. Stel u bijvoorbeeld twee producten voor. Het ene, zoals het uwe, is goedkoop en wordt vaak gebruikt. Het tweede is goedkoop maar wordt zelden gebruikt. Beide hebben een andere aanpak nodig. Maar dat raakt de kern van product- en marketingstrategie en u vroeg specifiek naar marketingtactieken, dus laten we ons daarop concentreren.

In de afgelopen jaren zijn drie tactieken zeer populair geworden:

nuttige inhoud + seo (d.w.z. blogs),
sociale media – geen verrassing hier,
betaalde formats (adwords, display, sociale advertenties, enz.).
Wat verbindt alle 3 de tactieken? Dat je veel werk moet verzetten om het verkeer te krijgen. Dan wachten de meeste marketeers gewoon tot de verkoop gebeurt. Maar in plaats daarvan moeten ze zich concentreren op conversie. Het is veel gemakkelijker om een klant te krijgen eens hij op uw site is, dan te hopen dat u genoeg traffic krijgt om een gelukkige verkoop te krijgen.

Dus hoe overtuig je je klanten om in je winkel te kopen? Internet heeft onze manier van winkelen veranderd – ZMOT, ROPO, enz. Klanten onderzoeken, vergelijken, vragen vrienden.
Incentiveer uw klanten, laat ze zien dat ze meer krijgen als ze in uw winkel kopen. Dat betekent niet per se dat je kortingen moet geven (hoewel dat wonderen doet!). Met een low-cost product is je winstmarge waarschijnlijk ook laag, dus je zou alternatieve voordelen kunnen overwegen, bijv.

  • toegang tot exclusieve inhoud,
  • gratis verzending,
  • freebies, etc.


Je zou kunnen zeggen: “Maar het genereert nog steeds kosten!”. Nou, dat is waar, dus maak er gebruik van om meer uit elke klant te halen. Stel je voor dat elke promo code die je geeft meer klanten oplevert of je een diep inzicht geeft in wat je klanten denken.

Hoe het werkt? Uw bezoekers converteren sneller als ze meer krijgen dan ergens anders. Dus beloon ze met promo codes, exclusieve toegang of andere freebies in ruil voor het voltooien van eenvoudige taken zoals:

social media shares zichtbaar voor publiek of vrienden, (Volgens BigCommerce zegt 81% dat posts van hun vrienden hun aankoopbeslissingen direct hebben beïnvloed).

  • het invullen van een enquête,
  • het abonneren op een nieuwsbrief,
  • het bekijken van een video,
  • of allemaal tegelijk.

Geef een reactie