Digitale marketing is belangrijk voor de zichtbaarheid

Digitale marketing is belangrijk voor de zichtbaarheid.

Onthoud deze eenvoudige regel: In de huidige, zeer concurrerende wereld geldt dat hoe meer u onder de aandacht van uw doelgroep komt, des te groter de kansen zullen zijn.

Dit is waar digitale marketing te hulp komt.

Wat is het verschil tussen Facebook en YouTube?


YouTube en Facebook hebben verschillende manieren om te berekenen wat precies telt als een “view” of “hit”. Een videoweergave op YouTube wordt bijvoorbeeld geteld nadat een gebruiker de video 20 seconden heeft bekeken, terwijl dat bij Facebook slechts drie seconden zijn. Door dit verschil is het moeilijk om weergaven op YouTube te vergelijken met weergaven op Facebook.

Facebook krijgt meer basisinteracties tussen video en kijker, of Impression
YouTube ziet meer voltooide views, in tegenstelling tot kijkers die het einde van de video overslaan

Naarmate je meer geweldige video’s begint te maken – of je nu Facebook-filmpjes vol heldere kleuren en animatie uploadt, of langere YouTube-video’s op je Brand-account – zullen ze meer ruimte op je harde schijf in beslag gaan nemen. Als dit een steeds groter probleem wordt, kan het gemakkelijk zijn om te overwegen te stoppen met het maken van video’s om zo wat computerruimte te besparen voor andere soorten inhoud. Maar waarom zou je dat doen op het hoogtepunt van je videoadvertentie-succes?

Youtube basics

Over het algemeen gaan mensen naar YouTube met de bedoeling een video te bekijken. Dus als je tot de conclusie komt dat je een marketingcampagne op youtube wilt lanceren, moet je je video dienovereenkomstig vormgeven.

Er zijn twee verschillende manieren om videomarketing op YouTube aan te pakken. U kunt uw eigen kanaal maken en daar regelmatig video’s plaatsen. Als u deze weg inslaat, kunt u ervoor kiezen om een Brand Account aan te maken, waardoor meerdere geregistreerde Google-gebruikers toegang krijgen tot het account en de eigenaar bovendien inzicht krijgt in zijn publiek via de analytische functie.

YouTube-video’s zijn ook meer compatibel met het open web. Een uitgever kan ze insluiten in artikelen, ernaar linken op sociale media en ze promoten in nieuwsbrieven. Het belangrijkste is dat YouTube-video’s goed worden geïndexeerd in de zoekresultaten van Google. Hoewel het aanbevelingsalgoritme van YouTube een grote rol speelt bij het genereren van views voor een video, kunnen uitgevers op zijn minst enige invloed van buitenaf hebben op het succes van de video.

Facebook basics

Facebook-videoreclame is een super interessant concept als je erover nadenkt, en kan erg lastig zijn om in te navigeren. Mensen gebruiken Facebook de hele tijd voor allerlei dingen (van netwerken tot het bijhouden van vrienden), dus als je een video advertentie op Facebook plaatst, zullen veel mensen het zien tijdens hun scroll.

Maar alleen omdat mensen naar uw advertentie op Facebook scrollen, betekent dat nog niet dat een gebruiker de video ook echt zal bekijken voor de inhoud. Als we eerlijk zijn, komen mensen vaak naar Facebook voor foto’s en updates, niet voor video’s.

Toen Facebook Watch in 2017 werd gelanceerd, was het doel ervan om premium, episodische inhoud te serveren, en het grootste deel van de video-inventaris van Watch was rechtstreeks in opdracht van Facebook gemaakt, waarbij de sociale mediagigant vooraf geld ter beschikking stelde om de productie te dekken.

Wees moedig. Zorg er bij het gebruik van Facebook-videoadvertenties voor dat u uw kijker aantrekt. Maak gebruik van grote tekst in leuke lettertypen, met leuke afbeeldingen en animaties om te voorkomen dat een Facebook-gebruiker gewoon langs uw geweldige video-inhoud scrolt.
Wees kort. Je kunt iemands aandacht maar zo lang vasthouden. Maak optimaal gebruik van de tijd die je krijgt tijdens een Facebook-advertentie, en wees je ervan bewust dat kijkers eerder geneigd zijn om eerder te stoppen met kijken dan later.
Zorg dat ze geïnvesteerd zijn. Als u wilt dat uw snelle Facebook-video verkeer naar uw website leidt, geef uw kijkers dan een reden om dat te doen. Eindig de video met een kortingscode of een soortgelijke coupon om een kijker te laten overwegen uw geweldige product te kopen.

Geef een reactie