Wat is internet marketing? Is er een toekomst in internet marketing?


Internet marketing is de brede term die de verkoop van goederen en diensten online beschrijft.

Affiliate marketing – waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van internet marketing – is een subset hiervan.

Hier verkoopt u alleen goederen en diensten van anderen (niet uw eigen) voor een commissie. Affiliate marketeers zijn in feite online verkopers.

Dus, is er een toekomst in internet marketing?

In één woord: absoluut.

Meer en meer mensen gaan online naarmate de tijd verstrijkt. Bedrijven ook. Zij beseffen dat zij online een veel groter publiek kunnen bereiken dan zij ooit met een lokaal, bakstenen-en-mortel bedrijf konden.

Sommige bedrijven maken gebruik van distributeurs zoals Amazon om hun goederen aan een wereldwijd publiek te verkopen. Anderen zullen hun eigen websites opzetten en verkeer naar die sites sturen met behulp van een verscheidenheid aan gratis methoden en betaalde reclame.

Affiliate marketeers zijn ook goed voor bedrijven. Zij hebben effectief een onbetaalde werkkracht die hun goederen verkopen, die alleen geld verdienen als ze een verkoop voor het bedrijf maken.

Commissies op digitale goederen hebben de neiging om zeer hoog te zijn in vergelijking met commissies op fysieke goederen. Digitale producten bieden meestal 50%+ commissies, terwijl digitale diensten, die vaak terugkerende commissies betalen, meestal lagere tarieven bieden van tussen de 20%-40%.

Fysieke goederen, ter vergelijking, betalen commissies in het 2%-15% bandbreedte.

Voor affiliate marketeers is het verkopen van digitale goederen en diensten veel zinvoller, simpelweg omdat de commissies hoger zijn en omdat ze vaak gemakkelijker te verkopen zijn.

Affiliate marketing is booming. Vele marketeers zijn er multi-miljonair door geworden. Vele anderen hebben kleinere, maar nog steeds levensveranderende inkomens.

Maar er zijn vele, vele anderen die nooit online geld hebben verdiend, ondanks hun inspanningen.

Om succesvol te zijn in affiliate marketing, moet u een goede mentor vinden en hun training volgen. Proberen het wiel opnieuw uit te vinden en denken dat je het allemaal zelf kunt doen is vrijwel een recept voor een ramp.

Om een succesvolle internet marketeer te zijn, waar je meer gericht bent op het verkopen van je eigen goederen en diensten, moet je dingen leren zoals Amazon FBA (als je je spullen op Amazon wilt verkopen), en verkooptrechters bouwen om potentiële klanten aan te trekken en ze om te zetten in kopers.

Je hebt ook een eigen website nodig. Dus, tenzij je een webontwikkelaar wilt inhuren, moet je leren hoe je websites bouwt. Dan moet je Search Engine Optimization (SEO) leren om je site(s) hoog te laten scoren in de zoekmachines. Een hogere ranking betekent dat meer mensen uw site bezoeken, dus u krijgt meer klanten en verkoop als gevolg.

Internet marketeers moeten ook gebruik maken van sociale media kanalen zoals Facebook, Instagram en YouTube om het woord te verspreiden over wat ze aanbieden.

Maar het goede nieuws is dat leren om een affiliate marketeer of internet marketeer te worden een stuk minder kostbaar is dan een opleiding aan de universiteit en niet zo lang duurt.

Te veel nieuwe marketeers zijn misleid door verhalen van mensen die snel rijk worden online. Ja, het is gebeurd. Maar niet zo vaak als je zou denken. Zoals acteurs zeggen, het kan jaren duren om een overnight succes te worden. Succesvol worden als online marketeer hoeft in ieder geval niet zo lang te duren.

Elke marketeer, vooral nieuwelingen, moet realistische verwachtingen hebben. Het kan enkele maanden duren om een online business (als marketeer) van de grond te krijgen.

Er zullen obstakels, tegenslagen en mislukkingen zijn. Als deze je tegenhouden, zul je nooit succesvol zijn. Je moet je er doorheen slaan, ervan leren en er beter van worden.

Het zijn degenen met doorzettingsvermogen, focus en toewijding die de beloningen zullen zien van het zijn internet marketeers.

Trouwens, online business zal naar verwachting blijven groeien in de komende 20 jaar.

In 2017 werden transacties ter waarde van 2,3 biljoen euro online uitgevoerd. In 2021 zullen de inkomsten naar schatting stijgen tot 4,88 biljoen euro. Dat betekent dat het monetaire bedrag van online transacties in slechts 4 jaar zal zijn verdubbeld. Er zijn dus meer zakelijke kansen en meer geld te verdienen in de komende jaren.

Internet marketing is marketing van producten met behulp van het internet en alles wat beschikbaar is op het internet. Er zijn alle social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Instagram en anderen. Er zijn andere kanalen zoals Youtube om producten te promoten. Er is ook e mail marketing. In feite zijn er zo veel facetten aan internet marketing dat het onmogelijk is om ze allemaal op te noemen in dit antwoord.

Neem bijvoorbeeld Facebook. Ooit gebruikten mensen Facebook om in contact te komen met andere mensen en hun vrienden. Nu is Facebook als een geld verdien machine. Er zijn zoveel groepen dat het verkopen van een product heel gemakkelijk is als je je richt op de juiste mensen en de juiste groepen.

Dit brengt me bij het volgende deel van uw vraag. Er is zeker een toekomst in internet marketing. Als je het juiste bedrijf en het juiste product vindt, kun je enorm veel geld verdienen. Als je naar Youtube gaat en zoekt naar video’s over ‘Hoe online geld te verdienen’ of ‘Thuiswerken’ zul je meer video’s vinden dan je zult kunnen bekijken.

Het meest fascinerende voor mij is hoe jong sommige van deze mensen zijn en hoe fantastisch ze zijn in het vermarkten van hun producten. Je zult zeventien en achttien jaar oude mensen vinden met hun eigen Youtube kanalen.

Zolang mensen online kopen zal er altijd een markt zijn. 100 jaar geleden verkochten mensen hun waren op straathoeken. Nu verkopen we goederen en diensten online via websites. Hetzelfde concept.

7 redenen waarom internet marketing belangrijk is

Met de groei van de technologie is het van cruciaal belang dat u over een effectief internet marketing plan beschikt. Internetmarketing helpt u om uw bedrijf verder te laten groeien. Hier zijn zeven redenen waarom marketing zo belangrijk is.

  1. Uw klanten zijn online

Internet marketing is zo belangrijk omdat uw klanten online zijn. Gezien het feit dat meer dan 4,2 miljard mensen op het internet zitten, is het een geweldige kans voor u om leads te bereiken die op zoek zijn naar uw bedrijf. Er zijn miljarden mensen online die gewoon wachten om uw bedrijf te vinden.

Mensen gebruiken het internet om alle soorten informatie te vinden. Ze zijn voortdurend bezig met zoeken naar relevante informatie over bedrijven, producten en diensten. Door in internetmarketing te investeren, helpt u uw bedrijf om die geïnteresseerde leads te bereiken.

Als marketeer wilt u potentiële klanten bereiken waar ze wonen, werken, winkelen, informatie krijgen en ontspanning zoeken. Dit alles is verpakt op één plaats: Het internet.

Zelfs als u lokaal opereert, is uw publiek online. Dat is de reden waarom organisaties in de gezondheidszorg, zoals ziekenhuizen, orthopedische chirurgen, en meer gebruik maken van Internet marketing om hun diensten te promoten en hun zorg uit te breiden.

Internet marketing online is waardevol voor uw bedrijf omdat het u helpt in contact te komen met leads die het meest geïnteresseerd zijn in uw bedrijf.

  1. Het creëert twee-weg communicatie

Met traditionele reclame, de communicatie is eenrichtingsverkeer. U maakt een tv-advertentie of print advertentie in een krant, en dat is het. Je wacht en hopen dat uw doelgroep zal uw advertentie zien en bezoek uw bedrijf.

Dus, wat gebeurt er als uw publiek vragen of zorgen heeft? Wat als ze meer willen weten over uw bedrijf, product, of dienst? Het is een moeilijke taak te voltooien als je niet beschikt over een twee-weg gesprek.

Het belang van internet marketing ligt in de mogelijkheid om communicatie in twee richtingen te creëren.

U biedt klanten een manier om contact op te nemen met uw bedrijf. Telkens wanneer u een bericht op sociale media plaatst, een pay-per-click (PPC)-advertentie plaatst of eender welke vorm van marketingmateriaal maakt, creëert u de mogelijkheid voor mensen om contact op te nemen met uw bedrijf.

U kunt klanten bereiken via verschillende digitale marketingkanalen. Als iemand uw PPC-advertentie ziet en vragen heeft, kunnen ze uw contactinformatie vinden en contact met u opnemen. Ze kunnen bellen, chatten of e-mail uw bedrijf met vragen.

Dit helpt u een relatie op te bouwen met uw publiek. U leert hen kennen en opent de deur van communicatie voor hen. Het zorgt ervoor dat ze zich meer welkom voelen bij uw team en bedrijf.

Dit is waardevol voor uw publiek, want zij willen gezien worden als meer dan alleen een nummer. Klanten willen gewaardeerd worden en weten dat hun bedrijf belangrijk voor u is. Ze kiezen bedrijven die hen als individu waarderen.

Bijvoorbeeld, als een consument of een bedrijf een gloednieuw HVAC-systeem koopt, wat een aanzienlijke investering is, is het belangrijk dat ze zich op hun gemak voelen bij het stellen van vragen omdat het de verkoop kan maken of breken.

Een HVAC-marketingstrategie zou kopers meer op hun gemak kunnen stellen door sociale media te gebruiken om gebruikers op een informele en professionele manier te betrekken. Sociale media zouden consumenten ook een handig platform bieden voor het stellen van vragen, wat vervolgens zou kunnen leiden tot een offerteaanvraag of een één-op-één ontmoeting met een verkoper.

Wanneer u in twee richtingen communiceert, ziet uw publiek dit niet als een poging om hen dingen te verkopen. In plaats daarvan zullen ze u zien als een waardevolle bron van informatie die hen helpt in het aankoopproces.

Door een relatie op te bouwen en de communicatie met uw publiek te openen, vergroot u de kans dat ze klant worden. Het verhoogt ook de kans dat zij terugkerende klanten zullen worden.

Internet marketing is belangrijk omdat het u helpt beter te communiceren met uw publiek.

  1. Het personaliseert de ervaring van uw publiek

Zoals we eerder al zeiden, wil uw publiek het gevoel hebben dat ze belangrijk zijn voor uw bedrijf. Ze willen niet gewoon een nummer zijn. Effectieve Internet marketing creëert een aangepaste ervaring voor elk lid in het publiek.

Gepersonaliseerde marketing stelt u in staat om de ervaring van uw publiek aan te passen. U kunt een ervaring op maat creëren die het beste bij hun interesses past.

Wanneer mensen uw bedrijf vinden, zullen ze om verschillende redenen naar uw bedrijf komen.

Sommige mensen zijn geïnteresseerd in een bepaald type product, terwijl anderen geïnteresseerd zijn in een ander type. Door de ervaringen van deze klanten aan te passen aan hun interesses, creëert u een betere ervaring voor hen.

Het is beter om meerdere, gepersonaliseerde marketing stukken te maken dan één, algemeen marketing stuk.

De mogelijkheid om uw marketingstrategie te personaliseren is de reden waarom internetmarketing zo belangrijk is voor uw bedrijf. Het helpt u een betere ervaring te leveren voor uw leads, waardoor ze in klanten veranderen.

  1. Het stelt u in staat om hoge kwaliteit bezoekers te genereren

Een van de grootste hindernissen met traditionele reclame is het verkrijgen van geïnteresseerde leads.

Wanneer u traditionele reclame te gebruiken, weet je niet hoeveel waardevolle leads je zal bereiken. Uw advertenties verschijnen in de voorkant van geïnteresseerde en ongeïnteresseerde leads, waardoor het moeilijk is om een overvloed aan kwaliteit verkeer te rijden.

Internet marketing is belangrijk omdat het u helpt meer gekwalificeerd verkeer te sturen. U bereikt meer leads die geïnteresseerd zijn in uw bedrijf. De mogelijkheid om specifieke leads te targetten helpt u om verkeer aan te sturen dat interesse heeft in uw bedrijf.

U kunt leads specifiek targetten op verschillende kenmerken.

Internet marketing kunt u richten op demografische informatie, sociaal-economische status, hobby’s, interesses, of de uitgaven gewoonten. U kunt heel precies worden met uw targeting om ervoor te zorgen dat u alleen leads bereikt waarvan u weet dat ze geïnteresseerd zullen zijn in uw bedrijf.

Effectieve internet marketing zal u helpen de juiste leads te bereiken op het juiste moment.

  1. Het verhoogt de zichtbaarheid van uw bedrijf

Als u wilt dat meer mensen uw bedrijf bezoeken, moet u de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten. Het kan een uitdaging zijn om dit te doen via offline tactieken omdat u niet veel controle heeft over wie uw marketingmateriaal ziet.

Met online marketing, stelt u uw bedrijf bloot aan honderden mensen.

Het internet is voortdurend marketing voor uw bedrijf. Mensen hebben 24/7 toegang tot uw website of uw sociale media. Dit betekent dat uw bedrijf te allen tijde zichtbaar is voor uw publiek.

Daarnaast kunt u andere digitale marketingmethoden gebruiken om uw publiek te bereiken en de zichtbaarheid van uw merk te vergroten. Een paar strategieën zijn content marketing, social media marketing en zelfs videomarketing.

Naamsbekendheid betekent dat meer mensen uw bedrijf leren kennen.

Wanneer mensen meer bekend zijn met uw bedrijf, is de kans groter dat ze voor uw bedrijf kiezen wanneer ze willen converteren. Mensen kiezen merken waarmee ze vertrouwd zijn, dus deze merkbekendheid leidt hen in de richting van het kiezen van uw bedrijf wanneer ze klaar zijn om te converteren.

  1. Het stelt u in staat te multitasken

Het belang van online marketing omvat ook de mogelijkheid om meerdere campagnes tegelijk te voeren. Het internet maakt het gemakkelijk voor u om een hoog niveau van klanten aan te nemen en hen te voorzien van een kwaliteitsvolle ervaring.

U kunt miljoenen klanten tegelijk aan wanneer ze op uw website zijn. Uw website kan meerdere transacties aan, waardoor u meer conversies voor uw bedrijf kunt behalen. Het is een geweldige kans om uw bedrijf te laten groeien.

Bovendien kunt u meerdere marketingcampagnes tegelijk uitvoeren. Dit betekent dat u leads kunt bereiken via meerdere kanalen tegelijk, waardoor het bereik van uw bedrijf wordt gemaximaliseerd. U zult meer waardevolle leads verdienen door te investeren in internetmarketing.

  1. Uw concurrenten doen het al

Als u wilt blijven concurreren met uw concurrenten, moet u investeren in internet marketing. Uw concurrenten investeren al in verschillende internet marketing methoden en werken aan het verkrijgen van nieuwe leads.

Als u niet investeert in internetmarketing, loopt u achter op uw concurrentie.

Om bij te blijven met uw concurrenten, moet u een effectieve online marketing campagne opzetten. Het zal u helpen leads te verkrijgen en te voorkomen dat u ze verliest aan uw concurrenten.


Je hebt twee werelden, een is de echte wereld en de andere is de internetwereld. Zoals je banners, flyers, advertentie in de krant, enz. in de echte wereld, heb je veel reclame, promotie en het omzetten van activiteiten in de internetwereld. Voordat u het antwoord probeert te beantwoorden, eerst deze vragen:

  • Heb je gezien reclame banners op websites?
  • Heeft u tegenkomen video-advertenties in video-sharing websites zoals YouTube?
  • Ontvangt u voortdurend reclame e-mails naar uw e-mail id?
  • Adverteren sommige mobiele apps terwijl je ze gebruikt?
  • Beantwoordt de zoekmachine uw vragen of twijfels?
  • Heeft iemand informatie gedeeld op uw sociale media-account?


Antwoorden op de bovenstaande vragen geven u het antwoord op de vraag – Wat is Internet Marketing?

Ja, reclame banners op een website, video-advertenties in video-sharing website, e-mailcampagnes, mobiele app reclame, SEO, SEM, SMM en nog veel meer worden genoemd Internet marketing dat wil zeggen, reclame via het internet om meer geschikte publiek te bereiken.

Mijn advies is doe je onderzoek naar internet marketing, kies een niche die je interesseert en ga aan de slag.

Hier is een belangrijke tip. Doe een zoekopdracht naar elk bedrijf dat je vindt. Typ gewoon de naam van het bedrijf in en ‘Review’. U zult verbaasd zijn hoe u in een paar minuten alles te weten komt over een bedrijf of product.

Geef een reactie